Skocz do zawartości

Counter-Strike 2

Nowy Wygląd, Nowe Możliwości

Dla wszystkich miłośników Counter-Strike, mamy dla was ekscytujące wieści! Nasza społeczność właśnie przeszła przez znaczącą metamorfozę i prezentujemy wam nasz zupełnie nowy szablon forum.

Rejestracja

Dołącz do Naszej Społeczności!

Zachęcamy wszystkich fanów Counter-Strike do rejestracji na naszym forum i dołączenia do rosnącej społeczności. To idealne miejsce, aby poznać nowych znajomych, uzyskać porady, a nawet znaleźć partnerów do gry. Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy doświadczonym graczem, z pewnością znajdziesz tu coś dla siebie.
Rozegramy to wspólnie?

Darmowy VIP!

Darmowa ranga VIP!

🎮Czy jesteś gotów na wyjątkowe przywileje? Teraz masz szansę stać się VIP-em na naszych serwerach Counter-Strike zupełnie za darmo! 🎮
Kliknij w post i walcz razem z nami!

Partnerzy

logo
logo
logo
logo

Tworzymy serwer #1 - Wprowadzenie, Instalacja SourceModa


HaeS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Skoro już tu jesteś, zainteresował Cię widocznie temat SourceModa lub po prostu chciałeś sprawdzić o czym tutaj mowa. 

W moich postach będę chciał pokazać podstawy, które mogą się wydawać dla niektórych śmieszne, jednak początkujący nie ruszy bez nich do przodu. Posty będą pojawiały się najprawdopodobniej co 2 dni. Mam nadzieję, że pomogę lub zainteresuje kogoś tematyką serwerów CS:GO. 

Aby w ogóle stworzyć jakikolwiek serwer gry, potrzebujemy serwera, na którym go postawimy. Najprościej jest wykupić hosting, który znacznie ułatwia pracę i właśnie na hostingu się skupimy.

SourceMod: Half-Life 2 Scripting

 

WPROWADZENIE
Przechodząc do rzeczy. Naszym celem będzie stworzenie prostego, działającego na SourceModzie serwera. Na samym wstępie, warto wyjaśnić czym w ogóle jest SourceMod oraz jego ojciec - MetaMod. Posłużę się w tym miejscu gotowymi już definicjami.
MetaMod: Source to modyfikacja rozszerzająca możliwości współpracy programistów z silnikiem Source*. SourceMod jest jedną z modyfikacji przeznaczonych dla MetaModa, jest platformą do łatwego skryptowania nowych możliwości dla gier go wspierających.
*Jest to silnik na jakim działa wiele gier, w tym CS:GO
Będąc zupełnie szczerym, tę definicję w mojej opinii są bezużyteczne w samej pracy, jednak jest to wprowadzenie do tego całego świata, więc warto o tym wspomnieć. 
 

INSTALACJA

Idąc dalej, pierwsze co musimy zrobić to zainstalowanie naszego silnika. Większość hostingów daje możliwość wgrania SourceModa przez stronę internetową, gdzie mamy wykupiony serwer. Wchodzimy w dział Instalacja i po prostu go instalujemy jednym kliknięciem. Oczywiście, można zrobić wszystko ręcznie i wykonujemy kroki opisane poniżej. UWAGA! W tym miejscu sprzyda się wiedza na temat FTP, więc jeśli nie wiesz co to jest, odsyłam Cię do tematu temu poświęconemu - https://pykamy.pl/topic/3118-poradnik-ftp/

1. Wchodzimy na oficjalną stronę SourceModa
2. Pobieramy i wypakowujemy pliki np. WinRarem na pulpit.
3. Przerzucamy obydwa foldery (addons oraz cfg) do folderu csgo.
4. Gotowe!

Teraz wystarczy zrestartować serwer i wszystko powinno działać. UWAGA! Na stronie hostingu w zakładce Konfiguracja musimy dodać nasz token GSLT. Aby go wygenerować należy wejść tutaj, na dole strony uzupełnić pola (przykład poniżej), następnie nacisnąć Create i na końcu przekopiować nasz token do wcześniej wspomnianej zakładki.

 

 

FOLDERY

Poprawność działania naszego SourceModa sprawdzimy w kolejnym poście, tak samo weźmiemy się za konfigurację serwera. Teraz chciałbym jeszcze wyjaśnić co my w ogóle wgraliśmy nasz serwer.
addons - w tym folderze znajduje się cały SourceMod oraz MetaMod. Nas dalej będzie interesował folder sourcemod. Folderu o nazwie metamod, radze nie dotykać :)
W środku znajdziemy następujące foldery - bin, configs, data, extensions, gamedata, logs, plugins, scripting, translations oraz pare plików mówiących o licencji.
Foldery bin, data, extensions, gamedata póki co sobie odpuścimy. Nie znaczy to, że do nich nie wrócimy.

configs - jak sama nazwa wskazuje, znajdują się tu configi, którymi będziemy się zajmować w przyszłości. Dodajemy tam na przykład administratorów lub bawimy się flagami.
logs - bardzo ważne miejsce. Każdy kto miał styczność z serwerami, na pewno się ze mną zgodzi. Zapisywane są tam informacje o czynnościach jakie wykonywaliśmy np. wgrywaliśmy nowy plugin. Ważniejszą częścią są errorlogi, które pokazują co poszło nie tak, dlaczego coś nam nie działa i bardzo ułatwiają rozwiązywanie problemów.
plugins - tutaj znajdują się pluginy, na których opiera się każdy serwer społeczności.

scripting - w tym miejscu znajdziemy nieskompilowane pluginy, skrypty. Najważniejszy jest sam plugin, jego nieskompilowana wersja nie musi się znajdować na serwerze. Jest tutaj także pod folder include, w którym znajdują się biblioteki, niezbędne do kompilacji.
translations - nazwa po polsku znaczy tłumaczenia i dokładnie to znajdziemy w tym folderze.

 

ZAKOŃCZENIE

To już na tyle w tym pierwszym, wprowadzającym temacie. Mam nadzieję, że uda mi się komuś tym pomóc lub. Wszelkie pytania lub znalezione błędy proszę pisać poniżej. Reputacje mile widziane :)
 

 
 
 
 
  • Lubię to! 1
  • Kocham to! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Cześć zapalony graczu!

Właśnie trafiłeś na sieć serwerów CS2 i CS 1.6, które są tworzone w najlepszy możliwy sposób - czyli OD GRACZY DLA GRACZY.
Nasza społeczność to centrum pasji do tych gier, oferująca unikalną atmosferę i wsparcie między członkami społeczności PYKAMY. Koleżeństwo i pomoc to dwa słowa klucz, które dodają nam dodatkowej motywacji dla ciągłego ulepszenia i wielu konkursów dla naszych KOCHANYCH graczy! Dołącz do nas, aby uzyskać dostęp do obszernej bazy wiedzy, dyskusji na temat Counter-Strike 2 (CS2), serwerów CS2 oraz wszystkiego, co związane z tymi grami.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.