Skocz do zawartości

Counter-Strike 2

Nowy Wygląd, Nowe Możliwości

Dla wszystkich miłośników Counter-Strike, mamy dla was ekscytujące wieści! Nasza społeczność właśnie przeszła przez znaczącą metamorfozę i prezentujemy wam nasz zupełnie nowy szablon forum.

Rejestracja

Dołącz do Naszej Społeczności!

Zachęcamy wszystkich fanów Counter-Strike do rejestracji na naszym forum i dołączenia do rosnącej społeczności. To idealne miejsce, aby poznać nowych znajomych, uzyskać porady, a nawet znaleźć partnerów do gry. Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy doświadczonym graczem, z pewnością znajdziesz tu coś dla siebie.
Rozegramy to wspólnie?

Darmowy VIP!

Darmowa ranga VIP!

🎮Czy jesteś gotów na wyjątkowe przywileje? Teraz masz szansę stać się VIP-em na naszych serwerach Counter-Strike zupełnie za darmo! 🎮
Kliknij w post i walcz razem z nami!

Partnerzy

logo
logo
logo
logo

BMW Isetta – „kropelka” lub „żabka” czyli najmniejsze BMW w historii


Zio73k

Rekomendowane odpowiedzi

BMW-Isetta-BMW-Zdunek-09567-660x330.jpg

Był początek lat 50-tych. Większość Państw w Europie po gospodarczym „boomie” i odbudowie po II Wojnie Światowej potrzebowało tanich i prostych rozwiązań. BMW jako producent luksusowych pojazdów nie było w stanie zaspokoić tych potrzeb. W swojej ofercie posiadali wówczas tylko duże i komfortowe samochody na które nie było stać przeciętnych obywateli wolnej Europy. Potrzebowali czegoś małego i taniego. 

W 1954 roku wysłannik z centrali BMW na targach motoryzacyjnych odbywających się w Genewie odkrył mały, trochę pokraczny pojazd.

Fot. mat.prasowe (BMW)Fot. mat.prasowe (BMW)

 

Wyprodukowany został on przez mała włoską firmę Iso SpA należącą do włoskiego przedsiębiorcy Renzo Rivolta. Dotychczas zajmowała się ona produkcją trójkołowych pojazdów dostawczych, skuterów i… lodówek. Właściciel firmy postanowił jednak zbudować mały samochód dla masowego odbiorcy. W ten sposób powstała Isetta. Samochód, podczas prezentacji w Turynie w 1953 roku wzbudził ogromne zainteresowanie. Nikt wcześniej czegoś takiego nie widział. Sensacją były nie tylko wymiary samochodu, ale przede wszystkim sposób wsiadania do niego. Jedynymi drzwiami była cała przednia część samochodu, otwierana wraz z kolumną kierowniczą. W razie wypadku podróżujący Isettą – kierowca i pasażer, mogli opuścić pojazd przez płócienny dach.

Losy tego małego pojazdu potoczyły się jednak inaczej, niż na początku można się było tego spodziewać. Rivolta postanowił skupić się na produkcji sportowych samochodów pod marką Iso, co skądinąd dobrze mu wyszło, a dzisiaj są to niezwykle rzadkie i bardzo poszukiwane samochody kolekcjonerskie.

Fot. mat.prasowe (BMW)

 

Licencja na produkcję Isetty została więc wystawiona i zaczęły się poszukiwania inwestora. Najpoważniejszym zainteresowanym okazało się BMW, które bardzo potrzebowało wówczas takiego modelu. Wyniki finansowe firmy były słabe, a producentowi groziło wykupienie przez Daimler-Benz AG… czyli właściciela marki Mercedes – dzisiaj, jednego z głównych konkurentów BMW. Isetta mogła okazać się zbawieniem, więc zarząd z Bawarii chętnie wykupił i we własnym zakresie dopracował ten projekt.

BMW Isetta - BMW Zdunek-09556

Zainstalowano nowy, mocniejszy silnik pochodzący z motocykla. Jednocylindrowa jednostka BMW R25/3 miała pojemność 250 ccm i generowała moc 12 koni mechanicznych. Największym atutem samochodu, zgodnie z przewidywaniami zarządu bawarskiej marki, stała się jego cena – 2550 marek. Także opłaty ubezpieczeniowe i skarbowy były malutkie. Isetta zrobiła karierę! Dwuosobowy samochód, o długości niespełna 2.3 metra i wadze około 400 kilogramów stał się bardzo popularny i pożądany i to pomimo pewnych absurdów jego eksploatacji. Isetta chociaż wygląda na samochód 3-kołowy, ma z tyłu dwa koła rozstawione bardzo blisko siebie. Zdarzają się natomiast egzemplarze nie posiadające biegu wstecznego co rodzi problem, kiedy zaparkowało się blisko ściany. Biorąc pod uwagę otwieranie przednich drzwi i brak telefonów komórkowych, którym można by wezwać pomoc – łatwo nie było. Awaryjne hamowanie także stanowiło pewien problem, bo stosunkowo lekki tył łatwo się unosił i samochód lądował na… otwieranym dziobie. W 1956 roku producent wprowadził modyfikację w postaci mocniejszego silnika o pojemności 300 ccm i mocy 13 koni mechanicznych.

 

Źródło

  • WOOOW! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Cześć zapalony graczu!

Właśnie trafiłeś na sieć serwerów CS2 i CS 1.6, które są tworzone w najlepszy możliwy sposób - czyli OD GRACZY DLA GRACZY.
Nasza społeczność to centrum pasji do tych gier, oferująca unikalną atmosferę i wsparcie między członkami społeczności PYKAMY. Koleżeństwo i pomoc to dwa słowa klucz, które dodają nam dodatkowej motywacji dla ciągłego ulepszenia i wielu konkursów dla naszych KOCHANYCH graczy! Dołącz do nas, aby uzyskać dostęp do obszernej bazy wiedzy, dyskusji na temat Counter-Strike 2 (CS2), serwerów CS2 oraz wszystkiego, co związane z tymi grami.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.